FFForever
05.05.2009, 16:05
[Ссылки могут видеть только зарегистрированные и активированные пользователи]
TeeWorlds — компьютерная игра в жанре многопользовательского 2D шутера. В связи с особенностями физики имеет свой уникальный геймплей. Игра очень похожа на игру Worms и Counter-Strike 2D с её производными (Quake 2D, Soldat и прочими). Принципиально, 2D шутеры отличаются только набором оружия, физикой и графикой. Но в TeeWorlds это выглядит намного увлекательней, чем в аналогичных играх.
Клиент+Сервер - [Ссылки могут видеть только зарегистрированные и активированные пользователи]
Новые версии смотрим тут [Ссылки могут видеть только зарегистрированные и активированные пользователи]
Настройка сервера:
открываем конфиг-файл ec.cfg
sv_name "имя сервера"
sv_bindaddr IP адрес сервера
sv_port 8303
sv_high_bandwidth 0
sv_register 0 // если 1 то регистрирует сервер на мастер-сервере teeworlds
sv_rcon_password // пароль для удаленного управления сервером (набирать в консоли, клавиша F2)
sv_scorelimit 0 // кол-во очков для победы
sv_timelimit 20 // время раунда
sv_gametype dm // тип игры dm, tdm, ctf
sv_motd // сообщение в игре "описание сервера"
sv_max_clients 12 // кол-во игроков MAX 12
sv_spectator_slots 10 // кол-во наблюдающих
sv_warmup 0 // время на предосмотр карты
sv_maprotation dm1 dm2 dm6 // список карт запускающихся друг за другом
sv_teamdamage 0 // урон по своим
sv_map dm1 // 1 карта стартующая при запуске сервера
sv_powerups 1 // бонусы на карте (например режим ниндзя)
создаем ярлык teeworlds_srv.exe на рабстоле
в свойсвах ярлыка дописываем -f ec.cfg
Сервер готов
Все команды для конфига:
Engine settings
* means it can't be changed while running the server.
sv_name
Sets the server name which will be shown in the server browser and on the server info page. (default: unnamed server)
sv_bindaddr *
Address to bind to. (default: )
sv_port *
Select the port the server listen to. (default: 8303)
sv_external_port *
Port to report to the master servers (in case of firewall renam e)
sv_max_clients *
Number of clients that can be on the server at the same time. (default: 12)
sv_high_bandwidth *
Use high bandwidth mode, for LAN servers only. (default: 0)
sv_register
Registers on the master servers if it's set to 1. (default: 1)
sv_map
Changes map immediately after the command is executed. Use this to set the default map when starting a server. (default: dm1)
sv_rcon_password
Password to access the remote control (rcon). (default: )
sv_map_reload
Reloads the current map. (default: )
Game settings
sv_warmup
Specifies the warmup time before a round will start. Will start immideatly if set to 0. (default: 0)
sv_scorelimit
Tells at what score the round should end. Set to 0 if you only want a time limit. (default: 20)
sv_timelimit
Tells how long a round can go on. If the score is equal by then, there will be a sudden death. (default: 0)
sv_gametype
Select what gametype to use (dm/tdm/ctf/mod). If you want to change this in game, you must use sv_map_reload or sv_map after the command is executed. (default: dm)
sv_maprotation
Used to specify a list of maps which will rotate after the last one has passed. (default: )
sv_rounds_per_map
The number of rounds before changing map. (default: 1)
sv_motd
Message of the day, shown in server info and when joining a server. (default: )
sv_spectator_slots
How many of the max clients-number that will be spectators only. (default: 0)
sv_teambalance_time
The time in minutes after the teams are uneven, to use auto balance. (default: )
sv_spamprotection
Turning on/off spam filter. (default: 1)
sv_tournament_mode
Players will automatically join spectator. (default: 0)
sv_teamdamage
Turns on friendly fire. (default: 0)
sv_powerups
Set to 0 to disable powerups. (default: 1)
sv_vote_map
Enables map voting. (default: 1)
sv_vote_kick
Enables kick voting. (default: 1)
Консольные команды:
Commands
* means introduced with 0.5.0
echo
Syntax: echo text
Prints out the text to the console.
exec
Syntax: exec file
Executes the commands in the specified file.
kick
Syntax: kick id
Kicks the user with the specified id directly.
ban *
Syntax: ban ip
Bans the ip from the server.
bans *
Syntax: bans
Lists the banlist.
status
Syntax: status
Lists the players' id, ip, name and score.
shutdown
Syntax: shutdown
Shuts down the server.
record *
Syntax: record filename
Start a recording to the file.
stoprecord *
Syntax: stoprecord
Stops the recording.
tune
Syntax: tune variable value
Tunes the variable. See the Server Tuning doc.
tune_reset
Syntax: tune_reset
Resets the tuning to default.
tune_dump
Syntax: tune_dump
Makes a dump that shows what tuning that's used.
change_map *
Syntax: change_map mapname
Changes to the specified map.
restart
Syntax: restart time
Restarts the round. Time is optional.
broadcast
Syntax: broadcast text
Broadcasts the text.
say
Syntax: say text
Sends a chat msg.
set_team
Syntax: set_team client_id team
Sends the player with the specified id to the team.
addvote
Syntax: addvote option
Adds a vote option for the provided option.
vote
Syntax: vote yes/no
Forces the end result of the vote to yes/no.
(с)Manticor
TeeWorlds — компьютерная игра в жанре многопользовательского 2D шутера. В связи с особенностями физики имеет свой уникальный геймплей. Игра очень похожа на игру Worms и Counter-Strike 2D с её производными (Quake 2D, Soldat и прочими). Принципиально, 2D шутеры отличаются только набором оружия, физикой и графикой. Но в TeeWorlds это выглядит намного увлекательней, чем в аналогичных играх.
Клиент+Сервер - [Ссылки могут видеть только зарегистрированные и активированные пользователи]
Новые версии смотрим тут [Ссылки могут видеть только зарегистрированные и активированные пользователи]
Настройка сервера:
открываем конфиг-файл ec.cfg
sv_name "имя сервера"
sv_bindaddr IP адрес сервера
sv_port 8303
sv_high_bandwidth 0
sv_register 0 // если 1 то регистрирует сервер на мастер-сервере teeworlds
sv_rcon_password // пароль для удаленного управления сервером (набирать в консоли, клавиша F2)
sv_scorelimit 0 // кол-во очков для победы
sv_timelimit 20 // время раунда
sv_gametype dm // тип игры dm, tdm, ctf
sv_motd // сообщение в игре "описание сервера"
sv_max_clients 12 // кол-во игроков MAX 12
sv_spectator_slots 10 // кол-во наблюдающих
sv_warmup 0 // время на предосмотр карты
sv_maprotation dm1 dm2 dm6 // список карт запускающихся друг за другом
sv_teamdamage 0 // урон по своим
sv_map dm1 // 1 карта стартующая при запуске сервера
sv_powerups 1 // бонусы на карте (например режим ниндзя)
создаем ярлык teeworlds_srv.exe на рабстоле
в свойсвах ярлыка дописываем -f ec.cfg
Сервер готов
Все команды для конфига:
Engine settings
* means it can't be changed while running the server.
sv_name
Sets the server name which will be shown in the server browser and on the server info page. (default: unnamed server)
sv_bindaddr *
Address to bind to. (default: )
sv_port *
Select the port the server listen to. (default: 8303)
sv_external_port *
Port to report to the master servers (in case of firewall renam e)
sv_max_clients *
Number of clients that can be on the server at the same time. (default: 12)
sv_high_bandwidth *
Use high bandwidth mode, for LAN servers only. (default: 0)
sv_register
Registers on the master servers if it's set to 1. (default: 1)
sv_map
Changes map immediately after the command is executed. Use this to set the default map when starting a server. (default: dm1)
sv_rcon_password
Password to access the remote control (rcon). (default: )
sv_map_reload
Reloads the current map. (default: )
Game settings
sv_warmup
Specifies the warmup time before a round will start. Will start immideatly if set to 0. (default: 0)
sv_scorelimit
Tells at what score the round should end. Set to 0 if you only want a time limit. (default: 20)
sv_timelimit
Tells how long a round can go on. If the score is equal by then, there will be a sudden death. (default: 0)
sv_gametype
Select what gametype to use (dm/tdm/ctf/mod). If you want to change this in game, you must use sv_map_reload or sv_map after the command is executed. (default: dm)
sv_maprotation
Used to specify a list of maps which will rotate after the last one has passed. (default: )
sv_rounds_per_map
The number of rounds before changing map. (default: 1)
sv_motd
Message of the day, shown in server info and when joining a server. (default: )
sv_spectator_slots
How many of the max clients-number that will be spectators only. (default: 0)
sv_teambalance_time
The time in minutes after the teams are uneven, to use auto balance. (default: )
sv_spamprotection
Turning on/off spam filter. (default: 1)
sv_tournament_mode
Players will automatically join spectator. (default: 0)
sv_teamdamage
Turns on friendly fire. (default: 0)
sv_powerups
Set to 0 to disable powerups. (default: 1)
sv_vote_map
Enables map voting. (default: 1)
sv_vote_kick
Enables kick voting. (default: 1)
Консольные команды:
Commands
* means introduced with 0.5.0
echo
Syntax: echo text
Prints out the text to the console.
exec
Syntax: exec file
Executes the commands in the specified file.
kick
Syntax: kick id
Kicks the user with the specified id directly.
ban *
Syntax: ban ip
Bans the ip from the server.
bans *
Syntax: bans
Lists the banlist.
status
Syntax: status
Lists the players' id, ip, name and score.
shutdown
Syntax: shutdown
Shuts down the server.
record *
Syntax: record filename
Start a recording to the file.
stoprecord *
Syntax: stoprecord
Stops the recording.
tune
Syntax: tune variable value
Tunes the variable. See the Server Tuning doc.
tune_reset
Syntax: tune_reset
Resets the tuning to default.
tune_dump
Syntax: tune_dump
Makes a dump that shows what tuning that's used.
change_map *
Syntax: change_map mapname
Changes to the specified map.
restart
Syntax: restart time
Restarts the round. Time is optional.
broadcast
Syntax: broadcast text
Broadcasts the text.
say
Syntax: say text
Sends a chat msg.
set_team
Syntax: set_team client_id team
Sends the player with the specified id to the team.
addvote
Syntax: addvote option
Adds a vote option for the provided option.
vote
Syntax: vote yes/no
Forces the end result of the vote to yes/no.
(с)Manticor